OBCHODNÉ PODMIENKY
E-shop www.zdravestranky.sk sa
prioritne zaoberá internetovým predajom zdravotníckych pomôcok.
Týmito
obchodnými podmienkami sa riadia obchodné vzťahy, ktoré vzniknú na základe
spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim,
ktorým je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba - nepodnikateľ.
1.
Identifikácia predávajúceho
ZDRAVÉ STRÁNKY s.r.o.
Štrková 8, 011 96 Žilina
Zapísaná v OR OS Žilina,
Odd.: Sro, Vl.č. 53023/L
Držiteľ povolenia na poskytovanie lekárenskej
starostlivosti:
Číslo povolenia: 3183/2015/OZ vydane ZSK, právoplatné
10.4.2015
Kód poskytovateľa: P08607134301
IČO: 45 599 963, DIČ:
2023054088, IČ DPH: SK2023054088
Číslo účtu: SK15 0200 0000 0027 6279
9655
Odborný zástupca: Mgr. Jaroslava Vidrová
Telefón: 00421 415 071
010
E-mail: info@zdravestranky.sk
Názov výdajne zdravotníckych pomôcok:
Zdravotnícke
pomôcky
Štrková 8, 011 96 Žilina
Telefón: 00421 415 071 025
E-mail: info@zdravestranky.sk
Orgán dozoru:
Štátny ústav pre kontrolu liečiv
Kvetná
11, 825 08 Bratislava 26
Telefón: 00421 250 701 111
E-mail: sukl@sukl.sk
a
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v
Žiline pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-99
011 79
Žilina 1
Telefón: 00421 417 632 130
E-mail: za@soi.sk
2. Identifikácia kupujúceho
- pre uzatvorenie
obchodu je nevyhnutné v zákazníckom formulári v e-shopovej záložke „ Košík“
vyplniť povinné polia označené (*)
- kupujúci vyplňuje osobné údaje: meno,
priezvisko, ulica, mesto, PSČ, e-mail, telefón.
3. Registrácia kupujúceho
- tovar môže nakupovať
registrovaný ale aj neregistrovaný kupujúci
- vyplnením registrácie kupujúci
súhlasí so spracovaním osobných údajov na účely registrácie
- registrácia sa
vykonáva cez formulár v e-shopovej záložke „Prihlásiť sa“ kliknutím na „Nová
registrácia“ a vyplnením povinných polí označených (*)
- zabudnuté heslo si
zákazník môže obnoviť cez e-shopovú záložku „Prihlásiť“ a kliknutím na
„Zabudnuté heslo“
- v prípade, ak si zákazník žiada registráciu zrušiť,
kontaktuje predávajúceho na adrese: info@zdravestranky.sk
-
výhody registrácie:
a) manažovanie vlastného profilu,
adries, prístupových údajov
b) podrobný prehľad dokladov: objednávky,
faktúry, balíky, objednané položky
c) možnosť sledovať stav objednávky v
záložke „Zoznam objednávok“
d) možnosť vytvoriť novú objednávku jedným
kliknutím z predchádzajúcich objednávok
e) zoznam obľúbených produktov,
kategórií, vyhľadávacích fráz a porovnaní produktov
f) prístup k
hodnoteniu produktov (klady, zápory) na e-shope
g) prístup k pripravovaným
vernostným programom umožňujúcim získavať zľavové kupóny na ďalšie nákupy.
4. Kvalita tovaru a služba kupujúcemu
- kvalita a
parametre tovaru sú popísané na webovej stránke predávajúceho
- tovar je
dodávaný zákazníkovi podľa platnej legislatívy v Slovenskej republike
-
kupujúci má k dispozícii na stiahnutie návody na obsluhu, katalógy, letáky s
bližším popisom, karty bezpečnostných údajov ak sú dostupné
- vo výdajni
zdravotníckych pomôcok, alebo cez kontaktný telefón, e-mail, kupujúci dostane
všetky odborné konzultácie týkajúce sa liečby, kvality, bezpečnosti, nehôd,
príhod zlyhaní zdravotníckych pomôcok, ktoré sú predmetom internetového
výdaja
- čas poskytovania konzultácií je uvedený na webovej stránke v záložke
„Kontakty“.
5. Spôsob objednávania tovaru
- tovar sa objednáva cez
modul „Košík“, v ktorom je uvedený prehľad objednaného tovaru, počet, jednotková
cena, celková cena položiek a objednávky
- v objednávke je potrebné vybrať
spôsob dopravy, platby a určiť dodaciu adresu
- objednávka je dokončená
potvrdením zo strany kupujúceho, ktorý zároveň aj potvrdzuje, že bol oboznámený
s týmito obchodnými podmienkami, týmto okamihom je uzavretá kúpna zmluva medzi
predávajúcim a kupujúcim
- objednávke je priradené jedinečné číslo umožňujúce
sledovanie chronologického priebehu vybavenia objednávky od dátumu jej prijatia
po jej konečné vybavenie v zákazníckom účte kupujúceho, v objednávke sú uvedené
kontaktné údaje zodpovednej osoby predávajúceho
- kupujúci dostane od
predávajúceho na kontaktný e-mail potvrdenie o prijatí objednávky.
6. Cena a poplatky
- cena tovaru je daná pri jednotlivých
tovarových položkách
- výška poplatku za prepravné závisí od hodnoty
objednávky a spôsobu jej úhrady nasledovne:
a) v prípade
elektronickej úhrady platobnou kartou cez platobnú bránu GP WebPay, je výška
prepravného nasledovne: 3,70 € s DPH, s dodaním do dvoch pracovných dní po
expedícii kuriérom Slovak Parcel Service (SPS) na adresu v SR (Slovenskej
republike)
b) v prípade úhrady "na dobierku", tz. v hotovosti alebo kartou
kuriérovi pri prevzatí zásielky, je výška prepravného vrátane dobierečného
nasledovne: 4,90 € s DPH, s dodaním do dvoch
pracovných kuriérom Slovak Parcel Service (SPS) na adresu v SR
-
pri objednávke v hodnote nad 59,00 € s DPH je DOPRAVA ZDARMA za prepravu
na území SR
- po odoslaní zásielky je zákazník informovaný
prepravcom o pohybe zásielky e-mailom a v deň dodania cez sms
- obvykle je
zásielka doručená v nasledujúci pracovný deň po odoslaní zásielky zo skladu
-
ak príjemcu kuriér nezastihne, doručuje v nasledujúci pracovný deň
- pohyb
zásielky je možné sledovať na webstránke prepravcu: www.sps-sro.sk
7. Spôsob platby
- za tovar je možné
zaplatiť:
a) platobnou kartou - cez platobnú bránu GP WebPay
(akceptuje väčšinu svetových platobných kariet, Google i Apple Pay a
elektronickú peňaženku)
b) dobierkou - platba kuriérovi v mieste
určenom kupujúcim v objednávke (hotovosť alebo platba kartou)
c) v hotovosti
- pri osobnom odbere vo výdajni zdravotníckych potrieb predávajúceho na adrese
Štrková 8, 011 96 Žilina.
8. Termín dodania tovaru
- pri tovarovej položke
je uvedená dostupnosť tovaru:
a) "Skladom" - tovar je na sklade a
môže byť ihneď expedovaný
b) "Nie je na sklade" - tovar objednáme u nášho
dodávateľa po prijatí objednávky od zákazníka (doba dodania sa môže líšiť v
závislosti od dodávateľa, pre informáciu o dobe trvania dodania tovaru na sklad,
sa, prosím, informujte telefonicky alebo e-mailom)
- tovar je expedovaný
zákazníkovi v čo najkratšej dobe v pracovných dňoch, spravidla do 24 hodín po
spracovaní kompletnej objednávky
- pracovníci obchodného oddelenia obratom po
prijatí objednávky informujú kupujúceho o predpokladanom termíne expedície
objednaného tvaru, o prípadnom čiastkovom plnení, alebo o možnej náhrade za
objednaný tovar
- v prípade, že kupujúci nesúhlasí s termínom dodania tovaru,
má nárok na stornovanie objednávky
- informácie o expedícii a čase dodania
tovaru sú poskytované prepravcom.
9. Spôsob dopravy a prevzatia tovaru
- súčasťou zásielky
je aj dodací list, faktúra s číslom objednávky, údajmi o tovare - názov, veľkosť
balenia, počet balení, jednotková cena a celková cena zásielky
- tovar je
dodávaný doručovateľskou službou alebo si tovar môže kupujúci prevziať osobne v
sídle predávajúceho
- kupujúci, alebo jeho splnomocnený zástupca protokolárne
preberá tovar od kuriéra
- kupujúci je povinný tovar pri preberaní riadne
skontrolovať a v prípade jeho poškodenia spísať s kuriérom škodovú zápisnicu,
pričom je oprávnený prebratie tovaru odmietnuť.
10. Vrátenie zdravotníckej pomôcky
- zdravotnícku
pomôcku možno vrátiť do 14 dní odo dňa prevzatia zásielky, ak zásielka
obsahuje:
a) poškodenú zdravotnícku pomôcku
b) iný
počet balení zdravotníckej pomôcky, ako bol objednaný
c) zdravotnícku
pomôcku po dátume exspirácie
d) zdravotnícku pomôcku, ktorá nespĺňa
technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode
e) zdravotnícku
pomôcku bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom
jazyku
- vrátenie zdravotníckej pomôcky vybaví predávajúci výmenou vrátenej
zdravotníckej pomôcky za sumu, ktorú objednávateľ za vrátenú zdravotnícku
pomôcku zaplatil vrátane nákladov na doručenie zásielky
- zdravotnícku
pomôcku možno vrátiť na účel reklamácie odovzdaním vo výdajni zdravotníckych
pomôcok, zaslaním poštovej zásielky obsahujúcej vrátenú zdravotnícku
pomôcku a písomnú informáciu o dôvodoch vrátenia predávajúcemu vo výdajni
zdravotníckych pomôcok
- po uplynutí tejto lehoty je možné vrátiť iba ten
tovar, ktorý vykazuje známky poškodenia pri výrobe alebo chybu, na ktorú sa
vzťahuje spotrebiteľská záruka
- kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po
prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé pri nákupe
v klasickom kamennom obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy,
vlastností a funkčnosti tovaru (pomôcka v sterilnom obale nesmie byť použitá a
obal poškodený)
- podmienkou prijatia takéhoto tovaru je aj zaslanie písomnej
informácie o odstúpení od zmluvy (tlačivo TU) na info@zdravestranky.sk alebo poštou do 14
dní od prevzatia tovaru
- zásielky na dobierku predávajúci nepreberá, pričom
sa odporúča zásielku poistiť
- predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu po
prijatí vráteného tovaru všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej
zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu.
11. Odstúpenie od zmluvy
- v prípade, že sa jedná o iný
tovar ako je zdravotnícka pomôcka, môže zákazník odstúpiť od zmluvy bez uvedenia
dôvodu v lehote 14 dní odo dňa dodania tovaru. Pri uplatnení práva na odstúpenie
od zmluvy je zákazník povinný informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí
odstúpiť od zmluvy vyhlásením na tlačive TU
- tlačivo môže
zákazník zaslať e-mailom na adresu na info@zdravestranky.sk alebo na
korešpondenčnú adresu ZDRAVÉ STRÁNKY s.r.o., Štrková 8, 011 96 Žilina. Lehota na
odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zákazník zašle oznámenie o uplatnení práva
na odstúpenie od zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie. Po
doručení odstúpenia od zmluvy a odoslaní tovaru na hore uvedenú adresu,
bude zákazníkovi vrátená kúpna cena tovaru na bankový účet zákazníka, cez
ktorý bola realizovaná platba za tovar a to najneskôr do 14 dní
odo dňa, kedy bolo predávajúcemu doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy a
vrátený tovar., avšak predávajúci nemusí vrátiť plnenie skôr kým spotrebiteľ
nedoručí tovar, ktorý je predmetom odstúpenia alebo nepreukáže jeho
zaslanie. Odstúpenie od zmluvy zakladá povinnosť zákazníka v 14 dňovej
lehote vrátiť tovar v rovnakom stave ako pri kúpe. Spotrebiteľ znáša náklady na
vrátanie tovaru ako aj akékoľvek ďalšie iné náklady súvisiace s tovarom v
prípade, že s tovarom zaobchádzal inak ako by mu to bolo umožnené v kamennej
predajni pri skúšaní tovaru.
- zákazník nemôže odstúpiť od
zmluvy:
a) pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných
požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa
b) pri predaji tovaru, ktorý
podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze
c) pri predaji tovaru
uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní
porušený
d) pri predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju
povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom
e) pri
vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré zákazník výslovne požiadal
predávajúceho.
12. Informačný e-mail Newsletter
- kupujúcemu sú
na jeho kontaktný e-mail zasielané informácie -
Newsletter:
a) o nových funkcionalitách na e-shope, a
zmenách v obchodných podmienkach
b) o nových službách a
produktoch
d) o zvýhodnených cenách vybraných produktov a
marketingových akciách
- súhlas na zasielanie Newslettera kupujúci potvrdzuje
pri registrácii
- žiadosť o skončenie zasielania Newslettera kupujúci pošle
na info@zdravestranky.sk
13. Ochrana osobných údajov
- predávajúci zaručuje, že
všetky osobné údaje kupujúceho bude používať len pre jeho potrebu a že ich
neposkytne v žiadnej podobe nikomu inému
- informácie o kupujúcich sú
uchovávané v súlade s platnými zákonmi SR
- kupujúci má právo kedykoľvek
požiadať o vymazanie z databázy pre zasielanie marketingových informácií
-
žiadne údaje nie sú poskytované tretím osobám. Výnimku z tohoto ustanovenia
tvoria externí dopravcovia, ktorým je na objednávke odovzdané iba nevyhnutné
minimum údajov o kupujúcom slúžiace na bezproblémové doručenie tovaru.
- na
bezpečnosť týchto údajov je kladený maximálny dôraz a sú zabezpečené proti
odcudzeniu alebo inému zneužitiu
- pri prenose dát ponúkame využitie
bezpečnostného protokolu SSL (Secure Socket Layer)
- viac o spracovávaní a
ochrane osobných údajov nájdete TU
>>.
14. Alternatívne riešenie sporov (ARS)
- ak sa
kupujúci domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, alebo nie je spokojný so
spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, môže zaslať predávajúcemu
žiadosť o nápravu na e-mailovú adresu info@zdravestranky.sk
-
ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovie do
30 dní od jej odoslania na uvedenú e-mailovú adresu, prípadne kupujúci nebudete
spokojný s riešením predávajúceho, kupujúci má na základe novelizovaného
zákona č. 102/2014 a zákona č. 391/2015Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov, právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia
sporov
- zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je na www.mhsr.sk a adresa na podávanie podaní na
Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk,
alebo prostredníctvom platformy Webgate
.
15. Záverečné ustanovenia
- tieto obchodné podmienky
vstupujú do platnosti a účinnosti dňom 19.04.2022
- zmluvné strany sa
dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových
správ
- na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú
príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z.z. ochrane spotrebiteľa v znení
neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, vyhláškou č.
21/2012 Z.z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o internetovom výdaji liekov
alebo zdravotníckych pomôcok, o spôsobe zverejnenia informácie o internetovom
výdaji, o spôsobe balenia zásielky a jej prepravy a o spôsobe reklamácie, zákona
č. 362/ 2011 Z.z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach v znení neskorších
predpisov.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Reklamačný poriadok je
neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho - spoločnosti ZDRAVÉ
STRÁNKY s.r.o., so sídlom Štrková 8, 011 96 Žilina, IČO: 45 599 963, zapísaná v
Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, Vložka č. 53023/L
(ďalej len "predávajúci"), a upravuje zodpovednosť predávajúceho za chyby,
záruky, podmienky a spôsob reklamácie tovaru nadobudnutého kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu.
II. PRÁVO NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE
Ak sa vyskytne u
tovare chyba, za ktorú zodpovedá predávajúci, vzťahuje sa naň záruka, má
kupujúci právo chybu reklamovať pre rozpor s kúpnou zmluvou. Pre správne
posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v
súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.
Predávajúci je oprávnený odmietnuť prevziať tovar, ktorý nebude spĺňať vyššie
uvedené zásady. Kupujúci je povinný chybu tovaru reklamovať bez zbytočného
odkladu po jej zistení písomne u predávajúceho, pričom v reklamácii uvedie najmä
svoje identifikačné údaje (obchodné meno, sídlo, IČO, fyzická osoba meno,
priezvisko, adresu na doručenie), e-mailovú adresu, telefónne číslo, dátum
reklamácie, označenie reklamovaného tovaru, katalógové číslo, šaržu, množstvo,
popis chyby tovaru a ako sa prejavuje, požadovaný spôsob vybavenia reklamácie v
zmysle tohto reklamačného poriadku. Reklamáciu môže kupujúci zapísať aj cez
e-shop www.zdravestranky.sk v záložke
„Reklamácie“ (viď dole v pätičke). Kupujúci je povinný skladovať tovar
predpísaným spôsobom, používať tovar na účely, na ktoré je určený a v súlade s
návodom na jeho použitie, umožniť predávajúcemu vykonať kontrolu predpísaných
postupov skladovania a používania tovaru.
III. ZODPOVEDNOSŤ PREDÁVAJÚCEHO ZA CHYBY TOVARU A ZÁRUČNÁ
DOBA
- Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru pri jeho prevzatí
kupujúcim a za chyby tovaru, ktoré sa prejavia po prevzatí tovaru, v záručnej
dobe.
- Predávajúci nezodpovedá za chyby tovaru,
ak:
a) kupujúci spôsobil chybu tovaru sám napríklad
nesprávnym skladovaním, používaním
b) kupujúci pred prevzatím tovaru o
chybe tovaru vedel, resp. bol na chybu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre
chybu poskytnutá zľava z ceny tovaru
c) boli porušené ochranné plomby
na tovare
d) boli chyby spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru
alebo jeho súčastí
e) ak sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby
alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické
vlastnosti. Dĺžka záručnej doby tovaru je daná výrobcom.
IV. PRÁVA KUPUJÚCEHO
a) Nároky z chýb tovaru sa riadia
ustanoveniami Obchodného zákonníka. Voľba medzi nárokmi patrí kupujúcemu len
vtedy, ak ju oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení chýb (reklamácií)
alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení a uplatnený nárok už kupujúci
nemôže meniť bez súhlasu predávajúceho.
b) Ak je dodaním tovaru zmluva
porušená podstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať odstránenie chýb dodaním
náhradného tovaru za chybný tovar, dodanie chýbajúceho množstva, požadovať
odstránenie právnych chýb, alebo požadovať odstránenie chýb opravou tovaru, ak
sú opraviteľné, alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od
zmluvy.
c) Ak je dodaním tovaru s chybami zmluva porušená nepodstatným
spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie
ostatných chýb tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.
d) Predávajúci je povinný o
spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať
písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne,
prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby.
O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho
bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a
zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o
vybavení reklamácie.
VI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Tento reklamačný poriadok
nadobúda platnosť a účinnosť dňa 19.04.2022.
- Kupujúci odoslaním objednávky
potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami, ktorých neoddeliteľnou
súčasťou je aj reklamačný poriadok.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na
zmeny tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia. Zmeny nesmú
porušiť alebo obmedziť práva kupujúceho poskytnuté v čase uzavretia kúpnej
zmluvy.
V Žiline dňa 19.04.2022
Zdravé stránky
s.r.o.
VER2.-2022-19-04
Chcete nám niečo povedať o našich produktoch alebo e-shope? Neváhajte napísať.